جراحی لاپاراسکوپی یکی از راه های درمان بیماری های مربوط به ناحیه شکم و لگن است. لاپاراسکوپی با ایجاد یک تا چهار برش در حد 1.5 سانتی متر انجام شده و بهترین دکتر اورولوژی در تهران دکتر داریوش محمدی، ناحیه مورد نظر را با دستگاه های مخصوص مشاهده و ارزیابی می کند. این جراحی نسبت به عمل های دیگر مشکلات و هزینه های کمتری ایجاد می کند. در ادامه با ما باشید تا بیشتر در مورد این پروسه درمانی صحبت کنیم.

جراحی لاپاراسکوپی + دکتر داریوش محمدی

جراحی لاپاراسکوپی با دکتر داریوش محمدی

جراحی لاپاراسکوپی یا جراحی Laparoscopic ، جراحی است که برای تشخیص درد شکم یا لگن انجام می شود. این جراحی با وارد کردن یک چراغ به داخل شکم و یک لوله نازک (دوربین) انجام می شود که محل مورد جراحی ، شکم یا لگن در زنان می باشد. با استفاده از این دو وسیله ، می توان مشکلات مختلفی را که می تواند منشا درد در شکم یا لگن باشد را پیدا کرد که. به طور معمول ، این مشکلات عبارتند از عفونت ، فیبروئید یا توده های رحمی ، کیست ، چسبندگی های اندام ها ، جراحی چاقی و غیره. در این عمل جراحی ، قسمتی از بافت مورد نظر بافت توسط لوله برداشته می شود.

این عمل می تواند به جای لاپاراتومی انجام شود که در این روش ، به جای ایجاد برش های بزرگ در شکل ، برش های جزئی ایجاد شده و نسبت به عمل لاپاراتومی ، هزینه ، استرس و مشکلات کمتری دارد. لازم به ذکر است که این عمل به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری شدن ندارد. جراحی لاپاروسکوپیک سیستم ادراری به سرعت درحال پیشرفت می باشد و در بسیاری از موارد جایگزین جراحی باز گردیده است. انجام جراحی بدون برش جراحی با تعبیه پورت های لاپاراسکوپی از طریق شکاف های کوچک میزان درد و ناراحتی بعد از عمل را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. در جراحی اورولوژی نیز اکنون انجام لاپاراسکوپی در برخی موارد مثل تنگی های محل اتصال حالب به لگنچه (Upjo) ، برداشتن کلیه های دچار تومور و جراحی واریکوسل و غیره بخوبی بکار میرود. البته در هر مورد بایستی منافع و معایب روش لاپاراسکوپی و جراحی باز برای بیمار شرح داده شود.

جراحی لاپاروسکوپی

علل انجام جراحی لاپاراسکوپی

در مورد این روش جراحی باید گفت به طور کلی جراحی لاپاراسکوپی برای مشکلاتی اعم از موارد زیر انجام می شود:

فواید و مزایای جراحی لاپاراسکوپی

در مورد فواید و مزیت های عمل لاپاراسکوپی باید گفت:

در این عمل نیاز به ایجاد برش های بزرگ که معمولا بین 15 تا 30 سانتیمتر است، نبوده و عمل با چند برش و شکاف کوچک انجام می شود. این شکاف ها معمولا 1.5 سانتی متر هستند و از سوراخ های ایجاد شده یک دوربین با یک لوله کوچک و چراغ وارد شکم می شود. عمل با جای زخم های کوچک و کمتر انجام شده ، فرد می تواند پس از انجام عمل در یک بازه کوتاه درمانی به فعالیت های خود برگردد، فرد می تواند با گذشت دو تا سه روز بستری در بیمارستان، احساس درد کمتر در دوران نقاهت، اینها موارد دیگری از مزیت های این عمل توسط بهترین دکتر ارولوژیست می باشد. لازم به ذکر است که هزینه لاپاراسکوپی باتوجه به محل انجام آن و کیفیت کار، متفاوت است.

عوارض انجام عمل جراحی لاپاراسکوپی

همچنین در مورد عمل جراحی لاپاراسکوپی که توسط متخصص کلیه انجام می شود ، لازم است به این نکته توجه شود که شایعترین مشکلات ، شامل عفونت ، خونریزی و جراحت اندام های داخلی است که معمولا این مشکلات به صورت نادر پیش می آید. بیمار لازم است پس از انجام عمل مراقبت های کافی را به خصوص برای جلوگیری از عفونت انجام دهد. همچنین بیمار با مشاهده علائمی مانند کوتاه شدن نفس ها ، تب یا لرز ، سبکی سر ، قرمزی ، خونریزی ، تهوع و استفراغ مداوم ، سرفه های پیاپی باید دکتر اوروژی خوب دکتر داریوش محمدی در تهران را در جریان بگذارد. در صورتی که اندامی در حین جراحی آسیب ببیند و خون از آن ترشح کند ، عمل دیگری باید برای ترمیم آن انجام شود.

چگونگی انجام عمل لاپاراسکوپی در تهران با دکتر محمدی

عمل جراحی لاپاراسکوپی پس از بیهوشی شدید توسط ارولوژ انجام می شود. متخصص اورولوژی لوله باریکی به نام کانولا را پس از ایجاد برش، داخل شکم کرده و شکم را با باد گاز دی اکسید، باد می کند. با ایجاد فضا لازم، بهترین دکتر اورولوزی در تهران دکتر محمدی می تواند داخل شکم را واضح تر مشاهده کند. با باد کردن، لاپاراسکوپ وارد شکم شده و تصاویر به نمایشگر فرستاده می شود. برش های ایجاد شده در این عمل جراحی یک تا چهار مورد با اندازه 1-2 سانتی متر هستند که ممکن است برای نمونه برداری ایجاد شود. با پایان بررسی و نمونه برداری ها، پزشک ابزارها را از بدن خارج کرده و برش ها و بخیه ها با چسب جراحی بسته و پانسمان می شود. راه رفتن بعد از عمل لاپاراسکوپی – قابل توجه است، زمانی که به بیمار اجازه راه رفتن داده می شود، بیمار باید روزانه به ازای هر دو ساعت استراحت ۱۵ دقیقه راه برود. روز بعد از جراحی به بیمار آموزش داده می‌شود که چطور بتواند در تخت یا روی صندلی بنشیند و چطور توسط عصای زیر بغل یا واکر راه برود.