متخصص کلیه کیست؟

متخصص کلیه در زنان

هنگام بیماری مراجعه به متخصصان باعث می شود تا بیماری ها بهتر تشخیص داده شده و روند بهبودی با سرعت بیشتری همراه باشد. از مهمترین بیماری هایی که افراد معمولا به آن مبتلا می شوند بیماری های کلیه است. مراجعه به متخصص کلیه باعث می شود تا تشخیص و درمان با روند سریع تری صورت پذیرد.

متخصص کلیه

شاید یکی از بیماری هایی که معمولا با علائم مختلفی خود را نشان می دهد و به علت این علائم تشخیص آن توسط پزشکان غیر متخصص سخت انجام می شود بیماری های کلیه است. این بیماری بیشتر خود را با درد در ناحیه پهلو و متمایل به پشت نشان داده می شود.

با مراجعه به دکتر اورولوژیست این متخصصان با انجام آزمایشاتی پی به نوع بیماری در فرد می برند. علاوه بر آن متخصص کلیه بیماری هایی مربوط به دستگاه تناسلی در مردان و زنان و غدد آدرنال را نیز بر عهده دارد. از دیگر بیماری هایی که توسط دکتر اورولوژ تشخیص داده و درمان می شود می توان به این تعداد اشاره نمود.

• بیماری های کلیه
  • بیماری غدد آدرنال
  • بیماری پروستات و بیضه ها در مردان
  • درمان بیماری مجاری ادرار
  • بیماری اپیدیدیم
  • کیسه های منی
  • درمان بیماری آلت تناسلی در مردان و زنان
  • حالب های هاف تناسلی
عفونت کلیه و کرونا

متخصص کلیه

با چه نشانه هایی به متخصص کلیه مراجعه کنید؟

در صورتی که از درد در ناحیه پهلو رنج می برید و در ادرار خود خون مشاهده نموده اید حتما به متخصص کلیه مراجعه کنید. در بعضی از مواقع نیز بعضی از افراد با درد در ناحیه لگن خود مواجه می شوند. این درد نیز امکان وجود کیست در ناحیه کلیه را نشان می دهد. در این صورت نیز بهتر است با ارولوژ مشورت نمایید. از دیگر نشانه های مراجعه به متخصص کلیه بی اختیاری در دفع ادرار، سوزش در هنگام دفع، کم شدن جریان ادرار و تکرر ادرار است.

به علت نزدیکی سیستم دفع ادرار و دستگاه تناسلی، در صورت بیماری یکی، هر دو بیمار می شوند. برای همین متخصص کلیه در صورت بروز بیماری و درد در این ناحیه اقدام به معاینه و آزمایش در هر دو می نماید. در صورتی که اورولوژ متخصص بیماری در مردان باشد می تواند این بیماری ها را نیز در مردان درمان نماید:

• سرطان مثانه: این بیماری ممکن است در ناحیه های دیگر نظیر بیضه ها، غدد فوق کلیه، پروستات و یا آلت تناسلی نیز رخ داده باشد.
  • افرادی که در نعوظ مشکل دارند.
  • ناباروری در مردان و بزرگ شدن غده پروستات
  • سنگ در کلیه و مجاری ادرار
  • ایجاد پارگی در رگ های بیضه
سرطان مثانه

نشانه های مراجعه

متخصص کلیه در زنان چه بیماری هایی را درمان می کند؟

در صورتی که مشکلات دفع خون با ادرار و یا درد در ناحیه پهلو در زنان دیده شود با مراجعه به متخصص اورولوژی می توانید به وجود این بیماری ها پی ببرید.

• سرطان مثانه
  • سنگ کلیه
  • افتادگی مثانه
  • عفونت در ناحیه مجاری ادرار و بی اختیاری در دفع ادرار
  • داشتن مثانه بیش فعال
  • وجود مواد داخل مثانه در داخل واژن، به این بیماری اصطلاحا پرولاپس مثانه در زنان اطلاق می شود.
  • سندرم مثانه دردناک، این بیماری در مردان و زنان مشترک است.

حتما بخوانید: سرطان کلیه (عوامل خطر و پیشگیری از آن)

متخصص کلیه در زنان

چگونه متخصص کلیه به نوع بیماری پی می برد؟

با مراجعه به متخصص کلیه متخصص با انجام چند آزمایش شروع به معاینه و کشف بیماری می کند. در صورتی که علائم یک یا چند بیماری در فرد بیمار وجود داشته باشد متخصص برای پی بردن به نوع بیماری از سی تی اسکن و سونوگرافی نیز برای پی بردن به نوع بیماری استفاده می کند.

گرفتن عکس هایی با اشعه ایکس نیز به دریافت نوع بیماری کمک زیادی می کند. برای مشاهده داخل مجاری ادرار و مثانه از سیستوسکوپی می توان استفاده نمود. انجام چند آزمایش نیز کمک می کند تا نوع و مقدار باکتری های موجود در ادرار و سرعت تخلیه ادرار و مقدار باقی مانده ادرار در مثانه را بعد از دفع مشاهده و به نوع بیماری پی ببرند.

سرطان کلیه: عوامل خطر و پیشگیری از آن

حتما بخوانید: آیا کیست کلیه درمان دارد؟

معاینه و کشف بیماری

چه جراحی هایی توسط متخصص کلیه صورتی می پذیرد؟

در صورتی که فرد بیمار مشکلات بیشتری داشته باشد متخصص کلیه اقدام به جراحی برای درمان بهتر می نماید. این جراحی ها ممکن است که در کلیه، مثانه و یا پروستات صورت گیرد. از مهمترین جراحی هایی که توسط متخصصین کلیه انجام می شود می توان به این موارد اشاره نمود:

• پیوند کلیه، از ضروری ترین جراحی ها هنگام از کار افتادن کلیه و تعویض آن با کلیه های سالم است.
  • انجام بیوپسی مثانه و یا پروستات، این درمان امکان دارد که برای کلیه ها نیز انجام شود.
  • در صورتی که مثانه فرد بیمار به سرطان دچار شده باشد متخصص کلیه اقدام به برداشتن این قسمت می کند.
  • برداشتن سنگ کلیه، این کار در بعضی از جراحی ها با اشعه انجام می شود.
  • افرادی که مجاری ادرار در آنان به درستی تشکیل نشده باشد با اقدام به جراحی این نواقص ترمیم می شوند.
  • درمان سرطان پروستات
  • وازکتومی یا بستن مجرای دفع منی. این کار معمولا برای جلوگیری از بارداری های ناخواسته انجام می شود.
  • یورتروسکوپی، این جراحی برای از بین بردن سنگ کلیه و مجاری ادرار انجام می شود.

برای کسب اطلاعات زیر، مقالات این سایت را دنبال نمایید:

علائم تاثیر کرونا بر کلیه

متخصص کلیه و مجاری ادراری – بهترین متخصص کلیه – بهترین دکتر سرطان کلیه در ایران – متخصص سنگ کلیه – متخصص کلیه و مجاری ادراری چیست …

دکتر داریوش محمدی متخصص کلیه و بیماری های مربوط به دستگاه تناسلی در مردان و زنان و غدد آدرنال است که با گرفتن چند آزمایش شروع به معاینه و درمان بیماری می کند. اگر دچار بیماری کلیوی و بیماری های دستگاه ادرار هستید با مراجعه به کلینیک دکتر محمدی، بهترین دکتر اورولوژیست در جنت آباد تهران می توانید از خدمات این مرکز درمانی بهره مند شوید.