با درد سنگ کلیه (رنال کولیک) چکار کنیم؟

سنگ شکنی درون اندامی

سنگ کلیه یکی از بیماری های شایعی می باشد که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند و همین عامل نیز باعث شده است تا بسیاری از افراد درد سنگ کلیه یا رنال کولیک را تجربه کرده باشند. یکی از مهمترین سوالاتی که این افراد معمولا دارند این است که چگونه می توان درد سنگ کلیه را کاهش داد و با این درد باید چه کنیم؟ ما در این مطلب قصد داریم کمی بیشتر درباره مشکل رنال کولیک صحبت کنیم و اطلاعات جامع و مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به داشتن اطلاعات بیشتر درباره این موضوع و مباحث اورولوژی هستید، حتما با ما در این مطلب همراه باشید.

بیماری سنگ کلیه چیست؟

قبل از آن که بخواهیم درباره درد سنگ کلیه و راه های درمانی آن صحبت کنیم بهتر است ابتدا درباره این موضوع صحبت کنیم که اصلا سنگ کلیه چگونه ایجاد می شود؟ سنگ کلیه یکی از رایج ترین بیماری ها است که تقریبا ۱۰ الی ۲۰ درصد از افراد جامعه با آن درگیر می شوند. این بیماری برای بسیاری از افراد خفیف و برای تعدادی دیگر نیز شدید می باشد. به طور کلی اگر مقدار ماده حل شده در ادرار بیشتر از حد اشباع این ماده در ادرار باشد باعث می شود که این مواد رسوب پیدا کنند و در نتیجه به شکل سنگ کلیه در بیایند. از جمله مهمترین عواملی که می توانند در تولید سنگ کلیه تاثیر بیشتر داشته باشند می توان به آب و هوای خشک، شغل افراد، وزن بالا، عدم مصرف آب کافی، استفاده از آب بی کیفیت و … اشاره کرد.

عفونت کلیه و کرونا

بیماری سنگ کلیه

در چه مواردی برای درد سنگ کلیه باید به دکتر اورولوژیست مراجعه کنیم؟

بیماران تک کلیه ای از جمله مهمترین افرادی هستند که در زمان مواجه شدن با درد سنگ کلیه باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنند. در صورتی که در زمان ایجاد درد در اثر سنگ کلیه نمی توانید ادرار کنید حتما باید در سریع ترین زمان ممکن به یک متخصص ارولوژ مراجعه کنید تا درمان های مربوطه روی شما انجام شود. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که کلیه های خود را پیوند کرده اید باید بدانید که در زمان مواجه شدن با درد کلیه در اثر سنگ کلیه حتما باید به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. خانم های باردار نیز از دیگر گروه هایی هستند که با مشاهده درد باید سعی کنند در کوتاه ترین زمان به متخصص ارولوژی مراجعه کنند.

مراجعه به اورولوژیست

سنگ شکنی درون اندامی چیست؟

سنگی که در کلیه های شما تشکیل شده است در هر ابعاد و وزنی که باشد در صورتی که طی ۴ هفته از بدن شما دفع نشود باید با استفاده از عمل سنگ شکنی درون اندامی از بین برود. این موضوع به خصوص برای افرادی که درد سنگ کلیه شدیدی را تجربه می کنند لازم و ضروری می باشد. این عمل بین ۸۰ تا ۹۰ درصد موفق می باشد و البته میزان موفقیت آن نیز وابستگی زیادی به مهارت های دکتر اورولوژی دارد. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که به دنبال یک راهکار مناسب برای درمان درد سنگ کلیه خود هستید همین حالا از طریق وب سایت ما اقدام به گرفتن نوبت برای متخصص اورولوژی کنید.

سرطان کلیه: عوامل خطر و پیشگیری از آن

سنگ شکنی درون اندامی

روش های درمان سنگ کلیه چیست؟

سنگ شکنی برون اندامی یکی از جالب ترین روش های درمان سنگ کلیه است که با استفاده از امواج ماورای صوت انجام می شود. این روش معمولا برای درمان سنگ های ریز مورد استفاده قرار می گیرد و در صورتی که وزن و ابعاد سنگ بزرگتر باشد باید از روش های دیگر برای درمان استفاده کنید. سنگ شکنی درون اندامی نیز یکی دیگر از روش هایی است که در بخش قبلی به طور کامل درباره آن صحبت کردیم. خارج کردن سنگ با استفاده از یک شکاف کوچک در پهلو یکی دیگر از روش هایی است که امروزه برای درمان سنگ کلیه مورد استفاده قرار می گیرد. عمل جراحی باز نیز آخرین مورد از این روش ها می باشد که به ندرت به آن نیاز می شود.

روش های درمان سنگ کلیه

با درد سنگ کلیه (رنال کولیک) چه کنیم؟

درد سنگ کلیه شاید یکی از شدیدترین دردهایی باشد که افراد آن را تجربه می کنند. برای درمان این درد شما باید سعی کنید مقدار بیشتری آب و مایعات را در طول روز استفاده کنید و در صورتی که درد سنگ کلیه شما خیلی شدید است حتما باید طبق نظر متخصص کلیه اقدام به مصرف مسکن کنید تا این درد را کاهش دهید. داروهای ضد التهابی نیز می توانند در این زمینه بسیار مفید و کاربردی باشند که تمامی این داروها باید طبق نظر پزشک اورولوژیست مصرف شوند.

آیا کیست کلیه درمان دارد؟

دکتر داریوش محمدی بهترین متخصص کلیه و مجاری ادراری در جنت آباد تهران است که هرگونه بیماری کلیوی را تشخیص داده و به سرعت درمان می کند. درد سنگ کلیه را اغلب افراد تجربه می کنند دکتر محمدی با تجویز مناسب و با ارائه بهترین راهکار ها این درد را کاهش می دهد. اگر به دنبال راهکار و درمان درد سنگ کلیه هستید کافی است با مراجعه به مرکز درمانی و یا از طریق وب سایت از خدمات متخصص ارولوژ بهرمند شوید.