اورولوژی چگونه انجام میشود

آیا می دانید اورولوژی چگونه انجام میشود؟ هر گاه احساس ناراحتی در کلیه و ناحیه تناسلی کردید باید به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. که طی آزمایشاتی اقدام به بررسی بیماری شما کند و با تشخیص بیماری برای درمان آن روش درمان تجویز کند. به طور کلی آزمایشات ارولوژی به سادگی انجام می شود که گاهی با یک معاینه فیزیکی ساده می توان بیماری را تشخیص داد. با آزمایشات لازم می توان به اینکه بیماری یک مشکل عفونتی است یا مشکل پروستات به درمان بیماری کمک کرد و برای اینکه بدانید اورولوژی چگونه انجام می شود با ما همراه باشید.

اورولوژی چیست؟

اکثریت مردم با واژه اورولوژی آشنا نشده اند و دکتر اورولوژیست را همان متخصص کلیه می شناسند. اورولوژی به معنای جراحی ناحیه تناسلی گفته می شود که به درمان سنگ کلیه، بیماری های مادرزادی تناسلی، ناباروری مردان، اختلالات جنسی، سرطانهای بدخیم و خوش خیم پروستات، ناراحتی های بیضه و کیسه بیضه و بیماری های تناسلی مردانه از طریق طبی یا جراحی کمک می کند.

آیا می دانید اورولوژی چگونه انجام می شود؟

هر گاه احساس درد در ناحیه تناسلی و ادراری خود احساس کردید باید به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید. دکتر اورولوژ با استفاده از چند روش بیماری شما را تشخیص می دهد، که عبارتند از: معاینه فیزیکی، آزمایش خون، آزمایش ادرار، سونوگرافی، عکسبرداری با اشعه ایکس و تحلیل اسپرم می باشد. در ادامه هر روش را به طور کامل توضیح خواهیم داد تا بدانید اورولوژی چگونه انجام می شود.

متخصص اورولوژی کودکان کیست؟

اورولوژی

معاینه فیزیکی در اورولوژی

اورولوژی چگونه انجام میشود؟ گاهی پیش می آید فردی به دکتر ارولوژ مراجعه می کند که مشکل در نعوظ دارد که ابتدا متخصص اورولوژی از معاینه فیزیکی سعی در تشخیص بیماری می دهد. این معاینه به این صورت است که ابتدا سوال هایی از بیمار مثل سابقه پزشکی، سلامت جسمی و علائم بیماری پرسیده می شود. سپس با معاینه فیزیکی که پزشک به صورت دستی بیضه بیمار را معاینه می کند یا با استفاده از یک انگشت پوشیده آن را وارد مقعد بیمار می کند تا اندازه پروستات را اندازه بگیرد و اینکه سفتی و وجود هر گونه گره در پروستات را ارزیابی کند.

آزمایش خون در اورولوژی

یک اورولوژیست با استفاده از آزمایش خون سعی در تشخیص بیماری دارد که به طور دقیق تری می تواند مشکلات نعوظ و ناباروری در مردان را ارزیابی کند. برای تشخیص دقیق بیماری چندین آزمایش از خون می گیرند که عبارتند از: انجام آزمایش ضد انسداد پروستات که سرطان پروستات را تشخیص می دهد، آزمایش کراتین و نیترات اوره خون که با انجام این آزمایش عملکرد کلیه را تشخیص می دهند و با انجام آزمایش تستوسترون که مشکلات نعوظ در مرد و زن را بررسی می کند.

آزمایش ادرار در اورولوژی

از دیگر آزمایشاتی که در تشخیص بیماری به پزشک اورولوژی کمک می کند، آزمایش ادرار می باشد که با انجام آزمایش ادرار می توان عفونت ها، باکتری ها، سلول های خونی و دیگر موارد را تشخیص داد. در برخی مواقع نمونه ادرار را کشت می دهند تا باکتری موجود در ادرار را مورد بررسی قرار دهند و برای از بین بردن آن که چه نوع آنتی بیوتیکی نیاز است نیز تست می شود.

فوق تخصص اندویورولوژی چیست

سونوگرافی و تصویربرداری در اورولوژی

گاهی اوقات تشخیص بیماری از طریق آزمایش خون و ادرار امکان پذیر نمی باشد. که در این صورت پزشک اورولوژ برای تشخیص بیماری عکسبرداری و سونوگرافی را تجویز می کند. معمولا دستگاه سونوگرافی در اتاق یک اورولوژیست وجود دارد که با انجام سونوگرافی بر روی کلیه، مثانه، پروستات و بیضه بیمار سعی در تشخیص نوع بیماری دارد. در روش تصویر برداری با اشعه ایکس برای تشخیص علت درد شکم از مثانه و حالب بیمار عکسبرداری می کنند.

سونوگرافی و تصویربرداری در اورولوژی

تحلیل اسپرم در اورولوژی

در مواردی که آقایان با مشکل ناباروری به یک اورولوژیست مراجعه می کنند، پزشک اورولوژی آزمایشاتی بر روی اسپرم بیمار انجام می دهد که کیفیت اسپرم را مورد ارزیابی قرار می دهد. و اینکه اسپرم توانسته است با موفقیت از انزال خارج شود یا خیر نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در این مطلب به اینکه اورولوژی چگونه انجام می شود پرداختیم. با استفاده از روش هایی که گفته شد متخصص اورولوژی بیماری را تشخیص و اقدام به درمان می کند.

جمع بندی در مورد اینکه اورولوژی چگونه انجام می شود

به اینکه اورولوژی چگونه انجام می شود در این مطلب اشاره کردیم که هر گاه احساس درد در ناحیه تناسلی و ادراری خود احساس کردید و در آقایان مشکل در نعوظ و درد در پروستات را احساس کردند باید به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنند. تا دکتر اورولوژی با استفاده از روش هایی که گفته شد بیماری شما تشخیص دهد و اقدام به درمان آن به صورت طبی یا جراحی کند.

داروهای اورولوژی

دکتر داریوش محمدی اورولوژیست بهترین متخصص اورولوژی در جنت آباد تهران می باشد.