ایا کرونا باعث کلیه درد می شود

آیا کرونا باعث کلیه درد می شود؟ کلیه یکی از اعضای مهم بدن است که کار مهم تصفیه خون و دفع مواد زائد از بدن را بر عهده دارد. کلیه بر اثر ابتلا به ویروس کرونا مورد حمله ویروس قرار می گیرد و موجب درد در ناحیه کلیه می شود. اما همیشه همه ی دردهای پهلو و کلیه را نمی توان به ویروس کرونا ربط داد زیرا عواملی همچون عفونت و سنگ کلیه نیز می تواند کلیه را به درد بیاورد که تفاوت آن ها در نوع دردی است که حس می کنید. به صورتی که اگر بر اثر عفونت باشد درد کلیه ناگهانی و شدید می باشد و اگر در اثر کرونا باشد درد کلیه به صورت عضلانی بوده که با حرکت کردن در زمان خوابیدن و بلند شدن بیشتر حس می شود.

درد پهلو و کلیه که کرونا باعث کلیه درد می شود

گاهی پیش می آید افرادی به دکتر اورولوژیست مراجعه می کنند که از درد پهلو و کلیه خود اظهار نگرانی می کنند و متخصص اورولوژی پس از معاینات و بررسی آزمایشات و سونوگرافی از کلیه تشخیص خود را اعلام می کنند. در برخی موارد پس از بررسی ها و معاینات پزشک متوجه می شویم که درد کلیه ناشی از بیماری هایی دیگری همچون عفونت و سنگ کلیه می باشد. بیش از یک سال است کرونا عامل جدیدی برای دردهای عضلانی پهلو و کلیه می باشد. که در بیشتر مواقع اگر فرد مبتلا به کرونا در شرایط وخیمی نباشد با مراقبت های خانگی و تغذیه مقوی بیماری درمان می شود و جای نگرانی ندارد.

بهترین متخصص کلیه در تهران

ایا کرونا باعث کلیه درد

آیا کرونا باعث کلیه درد می شود و علائم آن

در افرادی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند ویروس کرونا به مهم ترین اعضای حیاتی آن ها حمله می کند مثل: قلب، ریه، کلیه و … . در گزارشاتی دیده شده در مردان پروستات را نیز درگیر می کند. باتوجه به شدت بیماری کرونا علائم درد پهلو و کلیه نیز متفاوت می باشد. که در افرادی که بیماری آن ها خفیف می باشد با استراحت خانگی پس از پایین آمدن تب علائم درد نیز کاهش می یابد. ولی در افرادی که بیماری آن ها وخیم می باشد درد کلیه و پهلوی آن ها نیز بیشتر می باشد. به گونه ای که شاهد خون در ادرار، کاهش ادرار، کف در ادرار و یا بالا پایین شدن فشار خون خواهند بود. که باید به یک متخصص کلیه مراجعه کنند که با تجویز دارو در درمان و کاهش درد کمک خواهد کرد.

کرونا باعث کلیه درد

چه کسانی بیشترین آسیب کلیوی را در زمان ابتلا به کرونا می برند؟

نمی توان گفت که همیشه کرونا باعث کلیه درد می شود بلکه یکی از نشانه های ابتلا به ویروس کرونا می باشد. زیرا عوامل دیگری مانند عفونت و سرماخوردگی می تواند دلیل در کلیه نیز باشد. یک توصیه مهم به آن دسته از افرادی که از مشکلات کلیوی رنج می برند که بیشترین مستعدان ابتلا به نارسایی کلیوی می باشند. افرادی که دیالیز انجام می دهند در زمان مراجعه به بیمارستان برای دیالیز باید تمام پروتکل های بهداشتی مخصوصا ماسک زدن را رعایت کنند. زیرا ابتلا به ویروس کرونا در این دسته از افراد پیامدهای جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت که برای پیشگیری باید بسیار دقت کنند.

چی بخوریم تا کلیه هایمان دچار سنگ نشوند

توصیه های پزشکان ارولوژی برای حفظ سلامت کلیه ها در زمان کرونا و پیشگیری از ابتلا به کرونا

برای اینکه بدانید کرونا باعث کلیه درد می شود و در زمان کرونا به سراغ شما نیاید به دکتر اورولوژ که چند توصیه پزشکی برایمان دارند باید توجه کنیم. که در زمان کرونا از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید، برای مثال: از مصرف بیش از اندازه نمک و مصرف خودسرانه مسکن هایی مانند بروفن و ژلوفن خودداری کنید. تنظیم فشار خون و دیابت، زیرا بالا رفتن هر یک از آن ها موجب نارسایی کلیوی می شود. در صورت حس درد ضعیف در پهلو و کلیه نگران نباشید و از مراجعه به مراکز درمانی خودداری کنید. چون خطر ابتلا به کرونا در مطب ها و مراکز درمانی بیشتر است و در افرادی که پیوند کلیه انجام داده اند برای حفظ بافت کلیه پیوندی باید برای همیشه دارو مصرف کنند. که باعث پایین آمدن سیستم ایمنی بدنشان می شود که به شدت به این دسته از افراد توصیه می شود تمامی پروتکل های بهداشتی در زمان کرونا را رعایت کنند. و به افرادی که نیاز به دیالیز دارند نیز توصیه می شود بسیار مراقب خود باشند.

کرونا و کلیه درد

سخن پایانی در مورد اینکه کرونا باعث کلیه درد می شود

همانطور که گفتیم همیشه نمی توان گفت که ویروس کرونا باعث کلیه درد می شود. ممکن است عواملی مثل عفونت کلیه در زمان کرونا با دردهای کلیه در اثر کرونا اشتباه گرفته شود. که با مراجعه به پزشک متخصص کلیه تشخیص درست داده می شود. به افرادی که در اثر کرونا به صورت خفیف به دردهای پهلو و کلیه دچار شده اند توصیه می شود، برای بهبود بیماری از درمان خانگی استفاده کنند و نگرانی از بابت دردهای پهلو و کلیه خود نداشته باشند. زیرا با کاهش تب شاهد کاهش درد نیز خواهند بود و فقط در شرایط حاد به مراکز درمانی مراجعه کنند.

عفونت کلیه و کرونا